Veelgestelde vragen (FAQ)
Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot de webwinkel, zoals verzendkosten, levertijden, retourbeleid en betaalmogelijkheden. En natuurlijk ook: hoe wissel je een kortingsbon in, hoe log je in en hoe werkt die hele checkout van je winkelwagen überhaupt?
De lijst is niet uitputtend en wordt in de loop van de tijd zonodig aangevuld.
Dus: heb je een vraag die hier niet bij staat, neem dan gerust contact op, dan kan ik je vraag zo goed mogelijk beantwoorden en wie weet vind je je eigen vraag daarna terug in dit lijstje!
Verzendkosten
De creatieve weg hanteert vaste verzendkosten binnen Nederland.
Deze zijn € 5,50 per bestelling, ongeacht of het gaat om een pakket of brievenbuspost.
Er is gekozen voor vaste verzendkosten om het bestelproces zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk te maken.
Verzenden naar andere landen binnen de EU
Als je in een ander EU-land woont kun je wel bestellen, alleen zal het webwinkelsysteem een adres in het buitenland niet herkennen en lijkt het dus dat bestellen niet mogelijk is.
Woon je buiten Nederland en wil je een bestelling plaatsen, neem dan contact op. Dan laat ik je weten wat de verzendkosten zijn en hoe je kunt bestellen.
Levertijd
De creatieve weg streeft er naar om producten uit de webwinkel zo snel mogelijk te versturen.
Als je een product vóór 12.00 uur hebt besteld zal dit vaak nog dezelfde dag worden verstuurd en anders op de eerstvolgende dag, behoudens uiteraard vakanties en weekenden.
Voor sommige producten uit de webwinkel gelden afwijkende levertijden. Dit gaat met name om producten die speciaal voor jou moeten worden besteld bij de leverancier (bv producten die niet standaard op voorraad zijn omdat ze vrij prijzig zijn of omdat er weinig vraag naar is). In de meeste gevallen zal dit in de webwinkel al bij de beschrijving van het product vermeld staan.
Voor producten die tijdelijk niet op voorraad zijn geldt ook een langere levertijd.
Ook handgemaakte producten die speciaal voor jou in opdracht worden gemaakt hebben een afwijkende levertijd, om de simpele reden dat ze uiteraard eerst gemaakt moeten worden.
Vooral keramiek kan meerdere weken duren, vanwege het maken, drogen, bakken etc.
Natuurlijk bespreken we dit in zo’n geval altijd samen!
Retourbeleid
Het retourbeleid van De creatieve weg is afhankelijk van de situatie:
a. Je hebt je bedacht
Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je spijt hebt van je aankoop. Erg jammer uiteraard, maar in de meeste gevallen heb je het recht om je aankoop binnen 14 dagen terug te sturen en je geld voor het product terug te vragen.
Daarvoor gelden wel de volgende voorwaarden:
• Het product moet ongebruikt en in originele staat zijn
• Het product moet in de originele verpakking worden teruggestuurd en de verpakking mag niet beschadigd zijn.
• Het risico voor terugsturen ligt helaas bij jou als koper. Dat betekent dat jij verantwoordelijk bent als het product tijdens het terugsturen kwijt of beschadigd raakt.
Zorg daarom in ieder geval dat het product veilig en stevig verpakt is en verstuur het het liefst met een Track & Trace.
• De verzendkosten voor retourneren zijn ook voor jou, tenzij het product defect is of niet functioneert.
• Het mag niet gaan om een product dat persoonlijk en in opdracht voor jou is gemaakt, zoals een specifiek beeld, portret etc. In sommige gevallen is er wel een mouw aan te passen en kunnen we in overleg bekijken wat de opties zijn, maar als een product zo persoonlijk is dat het niet meer aan een ander kan worden verkocht kan het helaas niet worden geretourneerd en kun je het aankoopbedrag niet terugkrijgen.
b. Terugsturen van een defect product
Als het product dat je hebt gekocht defect is of niet functioneert heb je uiteraard het recht om het product terug te sturen en een vervangend product te krijgen mits het product nog leverbaar is.
Als een product niet meer leverbaar is krijg je het aankoopbedrag voor dat product terug.
Je hoeft geen verzendkosten te betalen voor het retourneren van een defect product; deze zullen aan jou worden vergoed, op basis van de normale daarvoor geldende tarieven.
Let op: al het bovenstaande geldt niet voor keramiek of andere breekbare handgemaakte producten. Hiervoor gelden andere regels: kijk hiervoor onder “Keramiek en andere breekbare producten”.
Keramiek en andere breekbare producten
a. Verzenden of afhalen?
Keramiek is helaas breekbaar. Hoewel veel van de handgemaakte keramiek uit de webwinkel wel kan worden verzonden, kan het zijn dat dit zo kwetsbaar is dat verzenden niet de meest voor de hand liggende oplossing is.
Als dat het geval is neem ik contact met je op en bespreken we samen wat de mogelijkheden zijn.
In verreweg de meeste gevallen zal dat er op neerkomen dat het product bij De creatieve weg moet worden afgehaald. Uiteraard kun je zelf al bij de check out van je winkelwagen aangeven dat je het product wilt komen afhalen.
Let op: omdat De creatieve weg geen fysieke winkel heeft, is afhalen altijd op afspraak!
Neem daarvoor contact op: bel of app naar 06-46070633 of mail naar myra@decreatieveweg.nl
b. Risico bij verzenden
Bij keramiek of andere breekbare producten is het risico van verzending altijd voor jou als koper. De creatieve weg accepteert geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor breuk of beschadiging van keramiek of andere breekbare handgemaakte producten tijdens de verzending.
Hetzelfde geldt voor breuk of beschadiging tijdens het eigen transport als je er voor kiest om een breekbaar product af te halen.
c. Risico bij retourneren
Het risico voor het terugsturen van keramiek of een ander breekbaar product ligt helaas ook bij jou als koper. Dat betekent dat jij verantwoordelijk bent als het product tijdens het terugsturen kwijtraakt of beschadigd aankomt. Als een breekbaar product beschadigd aankomt, wordt zonder meer aangenomen dat het product tijdens het transport is beschadigd of al beschadigd was voorafgaand aan de retournering. De creatieve weg accepteert hiervoor helaas geen verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid of bewijslast. Zorg daarom in ieder geval dat het product veilig en stevig verpakt is en verstuur het altijd met een Track & Trace.
De verzendkosten voor retourneren van keramiek of een ander breekbaar product zijn voor jou.
d. Reparatie indien mogelijk
Erg vervelend natuurlijk als keramiek of een ander breekbaar product beschadigd aankomt als je toch hebt gekozen om het te laten verzenden. Hoewel dat lang niet in alle gevallen mogelijk is, is een dergelijk beschadigd product soms nog te repareren/restaureren.
Je kunt altijd contact opnemen om te bespreken of dit mogelijk is en, zo ja, hoe: bel of app naar 06-46070633 of mail naar myra@decreatieveweg.nl
Betaalmethoden
De creatieve weg verstuurt producten die je in de webwinkel hebt besteld nadat de producten zijn betaald.
Betalen kan op 3 manieren:
• via Ideal
• door vooruitbetaling
• door betaling bij afhalen
Je kunt bij de checkout van je winkelwagen aangeven welke methode je wit gebruiken.
Als je een kortingsbon hebt kun je hier ook de code van die bon invullen. Hierna onder "Kortingsbon inwisselen" kun je zien hoe dit werkt.
• Ideal is verreweg de makkelijkste en meest gekozen methode. Als je deze optie hebt aangeklikt wordt je vanzelf doorverwezen naar de Ideal-pagina, waar je kunt betalen met je bank-app door de QR code te scannen of met internetbankieren.
• Als je kiest voor vooruitbetaling krijg je, nadat je die optie hebt aangeklikt, verdere instructies en informatie (zoals het rekeningnummer waar de betaling naar toe moet en wat je bij je betaling nog moet vermelden).
• Als je kiest voor betaling bij afhalen krijg je, nadat je die optie hebt aangeklikt, ook verdere instructies. Betaling bij afhalen kan alleen via internetbankieren of contant. De creatieve weg accepteert geen cheques en pinnen is helaas niet mogelijk.
Kortingsbon inwisselen
Als je bij een vorige bestelling een kortingsbon hebt gekregen, kun je deze bij een volgende bestelling inwisselen. Dit doe je als volgt:
• Ga naar je winkelwagen.
• Onder de knop “Bestellen” zie je de tekst:
Heeft u een promotiecoupon?
Inwisselen van uw coupon.
Als je deze tekst aanklikt krijg je de mogelijkheid om de kortingscode (couponcode) in te vullen, waarna je op “Toepassen” klikt. De korting wordt dan automatisch van je aankoopbedrag afgetrokken.
• Je kunt de kortingscode nu ook nog annuleren (bv als je deze later wilt gebruiken voor een duurdere bestelling) door op “Annuleer” te klikken.
Let op:
• De kortingsbon is geldig voor alle artikelen uit de webwinkel, dus voor encaustic producten, keramiek, sieraden etc.
• De kortingscode is hoofdletter-gevoelig
• De kortingscode geldt vaak pas vanaf een bepaald aankoopbedrag. Dit bedrag is exclusief de verzendkosten
• De kortingscode geldt meestal alleen voor terugkerende klanten. Om gebruik te kunnen maken van de korting moet je dus zijn ingelogd, of alsnog inloggen.
Hoe je dat doet wordt uitgelegd onder het kopje “Account aanmaken en inloggen”.
Account aanmaken of inloggen
Een account aanmaken of inloggen doe je door het kopje “Mijn account” aan te klikken.
Dit kopje vind je onderaan de pagina van je winkelwagen. Daar staan 3 kopjes met een icoontje, te weten:
• Mijn Account
• Volg uw bestelling
• Winkelmandje
Als je de eerste keer “Mijn account” aanklikt, dan krijg je te zien dat je een gast-account hebt en nog niet aangemeld bent. Je ziet dan de tekst “Wordt lid of log in”. Als je vervolgens je e-mailadres invult en klikt op de knop “Inloglink ontvangen” krijg je binnen een paar minuten een link in je e-mail, waarmee je kunt inloggen.
Er wordt dan automatisch een account voor je aangemaakt. Iedere volgende keer dat je “Mijn account” aanklikt ben je automatisch ingelogd.
In je account kun je onder meer je vorige bestellingen zien, je facturen downloaden, je e-mailadres en je communicatievoorkeuren wijzigen en je afmelden en een ander account aanmaken.
Als het niet lukt om op deze manier in te loggen, dan kun je opnieuw een inloglink aanvragen, zoals hierboven beschreven.
Voor meer informatie -mét plaatjes- kun je kijken onder “Checkout: hoe werkt het allemaal precies?”
Checkout: hoe werkt het allemaal precies?
Deze vraag moet nog van inhoud worden voorzien.
Nog even geduld, het wordt allemaal uitgelegd, met duidelijke plaatjes erbij!